Je deelname valt of staat met je promotie of aanbod:
Heb je geen aanlokkelijke korting of leuk extraatjes dan zal een bezoeker geneigd zijn jouw webshop niet te bezoeken. Elke bezoeker is namelijk op zoek naar een leuke deal.
Zorg er daarom voor dat je promotieomschrijving kort maar duidelijk is. Het werkt op dergelijke dagen beter om net je volledig gamma of bvb ecologisch of lokaal gamma een algemene korting te geven. Bvb 15% op het volledige gamma. Of eco-ondergoed aan -20%.
Denk daarom goed na over je promotieomschrijving in de backoffice. Deze omschrijving publiceren we al enkele dagen op voorhand in het overzicht. Zo kunnen consumenten zich al een beetje voorbereiden. Met een onduidelijke of erger zonder promotieomschrijving verlies je het “gevecht” met je collega’s webshops.
Duidelijk beeldmateriaal
Gebruik ook aantrekkelijk beeldmateriaal. Een beeld dient te verleiden. Maar dient ook bij jouw promotie te passen. Zet je 15% korting op loopschoenen, laat dan ook je meest verleidelijke producten zien.
Landingpage of juiste link
Eenmaal geïnteresseerd, kan een consument of klant ook doorklikken naar je site. Zorg dat je hem daar dan ook niet verliest. Zorg voor een korte landingspage, of een aparte sectie in je filter die naar je promoties leidt. Kortom, maak het hem makkelijk om de promotie waarover je spreekt ook toe te passen.
Vergeet je eigen bezoekers op jouw webshop niet te betrekken
Er is naast verkoop ook nog altijd een bijkomende reden waarom je aan één van The Days deelneemt. Of je bent een ecologische shop, of je vindt lokaal shoppen belangrijk of je bent een betrouwbare partij… Wat het ook is, gebruik the Days om die positionering niet alleen aan nieuwe klanten te tonen, maar leg ook even kort uit voor bezoekers die niet via één van the Days komt, waarom jij deelneemt. En geef hem ook de korting van op The Days mee. Da's fair, niet?
Opmerkingen
0 opmerkingen
U moet u aanmelden om een opmerking te plaatsen.